mandag den 5. november 2012

Vild dag på kysten


En SMS tikkede ind fra Milivoj Saric, der som så mange gange tidligere var en tur på kysten forleden. Det skulle vise sig at blive en af disse særligt mindeværdige dage, hvor valg af plads og de rigtige forhold, samt masser af fisk inden for kastehold gik op i en højre enhed.

Milivoj beretter, at der var så mange fisk, at han slet ikke fik tid til at spise sin medbragte mad, og da han vendte næsen hjemefter havde han fanget intet mindre end 31 fisk med de 2 største på 2,4 og 1,6 kilo, som blev hjemtaget, mens de resterende 29 fisk blev genudsat.
Fiskene blev fanget på henholdsvis et S-blink, samt et Tornadoblink i farven sort/rød.

Så store fangster hører nu til sjældenhederne, men det sker fra tid til anden, og når det kan lade sig gøre, sammenholdt med de beretninger jeg modtager, og de fisk jeg selv ser på mine ture, så kan jeg kun ryste på hovedet af de, der stædigt påstår, at der ikke er nogen fisk at fange.
Faktisk har jeg lige set i seneste udgave af Fiskeavisen, at der åbenbart skulle herske en helt håbløs situation på det østlige Sjælland i forhold til manglende fangster.
Gad godt vide hvor de fisker, eller om de i det hele taget fisker.

Milivojs rapport er blot endnu et vidnesbyrd om, at fiskene er derude, men de skal selvfølgelig opsøges der hvor de er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar