fredag den 16. november 2012

Husk fredningen



Da klokken slog midnat i dag trådte fredningen af havørred i kraft, hvilket jo som bekendt betyder, at farvede fisk er fredet til og med den 15. januar, og ifølge lovteksten må "kun helt blanke fisk med løse skæl hjembringes". Det burde ikke være muligt at komme i tvivl.

En kort fisketur i dag efter arbejde gav denne farvede fisk, der huggede en kobber/sort Stevnskøl for fuld klampe kun 2 meter fra stangspidsen. Som tidligere nævnt, så bliver fisken sjældent hængende når den hugger på så kort distance, men denne fisk krogede sig selv, og det tilskriver jeg enkeltkrogen, der er en Owner S-61 str. 3/0.
Jeg er rigtig godt tilfreds med denne krog, som jeg altid bruger om efteråret når fiskene ikke altid hugger igennem, og jeg kroger langt de fleste fisk jeg kommer i kontakt med, når jeg bruger denne krog.

Fisken blev afkroget og nænsomt genudsat som loven foreskriver, og forhåbentlig når den op i sit hjemmevand og gyder efter planen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar