lørdag den 10. maj 2014

God majfisk


Lasse Andersen har sendt mig denne rapport fra et kyststræk her i årets sidste forårsmåned:

Hej Ole.

For to dage siden var jeg en tur på kysten. Ankom kl 16. Forholdene var gode. Godt med vind og tilpas meget farve i vandet, som var 10 grader. Ingen hornfisk. 

Efter en halv time faldt et af de kontante hyg, hvor man ikke er i tvivl om, at det er en god fisk. Fisken gik dybt og tog et par seje udløb. Jeg stod mellem store sten og havde ikke fangstnet, da jeg havde tabt det på sidste aftentur, hvor det var for mørkt at lede efter det. Fisken var godt kroget og det lykkedes med lidt tålmodighed at kane den ind over stenene. 3 kg og 65 cm. 
Fisken havde spist godt. I maven havde den tobis, sild og stenbider yngel, som stadig var levende. Den lille stenbiderunge fik lov at svømme igen.

En slags "kinderæg" med hele 3 ting i maven - heraf en levende stenbideryngel

1 stk. levende stenbideryngel, som blev genudsat efter at være befriet fra havørredens mavesæk

Endnu engang en OLR wobler i jubilæumsfarve. Denne gang tobisudgaven. Jeg må indrømme at dine woblere har været effektive for mig dette forår. Efter jeg begyndte at fiske med dem, har de siddet for enden af linen 95 % af tiden og har givet godt med fisk.

Venlig hilsen

Lasse Andersen

- - -

Tak for beretningen, der er i hvert fald på ét punkt adskiller sig fra de fleste, for det er ikke hverdagskost, at man kan genudsætte levende byttedyr fra en havørreds mave.
Og dejligt at du slap for hornfiskene.

Tillykke med den flotte fisk.

1 kommentar: