fredag den 11. april 2014

5,4 kilo sølv på wobler


Per Hartvig Hansen var på kysten forleden dag, og han har sendt mig denne lille beretning om en særdeles god tur:

Hej Ole
Efter at have mistet en del line måtte hjulet fyldes op i går aftes, så til kysten i morges, og det lyder nok som en rigtig lystfiskerhistorie, men et første kort kast, blot for at rette linen lidt ud - bang på kort line efter en kort fight kom fisken i nettet. 5,4kg rigtig tyk gris, det hjalp lidt på humøret efter have mistet drømme fisken i forgårs - den tog hårdt og med et udløb på ca 80 meter uden stop, bremsen stod hårdt, så hvor stor den fisk var ved kun guderne, men humøret er højt igen efter denne fine fisk, der taget på din OLR Tobis Slim i smaragdfarven. Fisken jeg mistede tog den samme wobler.


Knæk og bræk ved kysten
Hilsen Per

---

Tak for beretningen, Per, og et stort tillykke med den flotte fisk. Den du mistede vil du huske for altid - som man plejer at sige - "evigt ejes det tabte", og sådan har vi det nok alle, hvis vi har mistet en stor fisk.

Som tidligere nævnt er jeg altid meget taknemmelig for feedback på mine woblere, og hvad OLR Slim angår, så udviklede jeg denne model til forårsfiskeriet, hvor tobiserne har lige netop størrelse, og derfor savnede jeg noget kunne imitere disse. Dette suppleret med den meget naturtro smaragdfarve fra OGP falder åbenbart i fiskenes smag.

Dette er iøvrigt den 3. fisk over 5 kilo jeg har kendskab til indenfor en uge, så de er derude - også større!

1 kommentar:

  1. Det er en fantastisk flot havørred,ser godt ud.Og stort tillykke med den smukke havørred.Jeg må ud og se om jeg kan gøre Per kunsten efter.

    SvarSlet