mandag den 7. april 2014

5 kilos blankfisk på hjemmelavet wobler


Jesper Larsen har netop sendt mig denne rapport:

Hej Ole

En lille beretning, til din side.

Måtte bare ud i formiddags, da ”moder natur” endelig havde rettet vinden den mere rigtige vej, efter mit ”humør”

Selvom forholdene var perfekte, skete der ikke rigtig noget den første times tid, men som for det meste, så kommer hugget bare!!! – bare 25-30 meter ude, et voldsomt hug og så var fighten i gang. Fisken blev bare ”stående”, samtidig med at den plaskede helt vildt, og enkelte spring blev det også til. Egentlig ønskede jeg mig at den ville tage et udløb, så jeg kunne få lidt mere styr på den, for flere gange kunne jeg mærke at ”slaglinien” kørte rundt om hovedet på den, idet den nu også begyndte at rulle helt vildt – da jeg erkender at den ikke vil tage udløb, ligger jeg lidt ekstra pres på, og det ender da også med at jeg efter 8-10 minutter ”stille” og roligt kan kane en meget flot fisk i nettet J - krogen sad perfekt, gået tværs igennem det hårde brusk under tungen.

Hjemme igen kunne jeg konstatere at vægten viste 5,1 kilo og 77 cm flot havørred, den havde en enkelt Kongetobis i maven – jeg tog fisken på en af mine hjemmelavede gennemløbswoblere JL2 i farven Sort/Cream 26 gram.

Selvom jeg har fisket i mange år, og fanget mange havørreder, så blev den 07. April 2014 altså dagen, hvor jeg for første gang fik en blankfisk over de magiske 5 kilo - måske har jeg nu knækket koden, må se hvad de næste par dage kan bringe ;-)

---

Tak for rapporten - og stort tillykke med den flotte fisk, og så oven i købet på et stykke hjemmelavet endegrej - det kan ikke blive bedre, for det gør fangstglæden dobbelt så stor.
En sådan fisk må de fleste blot nøjes med at drømme om, for der er langt i mellem fiskene i den kaliber.

3 kommentarer:

  1. Hej Larsen

    Stort tillykke med 'Svinet' af en blankfisk. Så kan den lære det ;O)

    Mvh Svendsen

    SvarSlet
  2. En havørred er en af de smukkeste dyr der findes,og en fisk på 5 kg er ikke hverdags fisk & så på egen grej,stor respekt og tillykke med den smukke havørred skal du have her fra.

    SvarSlet
  3. Tillykke med det Hr. Stokbæk Larsen - vi ses til frokost i morgen, hvor du har landet en mere fra morgenstunden - får vin-drikkende gæster, så morgenfiskeriet må være uden mig !

    SvarSlet