fredag den 1. marts 2013

Stevnsfisker.dk fylder 5 år

Klik for større billede


I dag er det præcis 5 år siden, at Stevnsfisker.dk gik i luften, og det har været 5 spændende og lærerige år. Mit formål med etableringen af siden var en kombination af lysten til at prøve at lege lidt med en hjemmeside,  og så ideen om, at lave en anderledes lystfiskerside med et hovedtema omkring spinnefiskerens endegrej, primært her på Stevns, men også langs resten af Østersøens kyster. Samtidig skulle siden være en kilde til inspiration for de, der måtte have lysten og modet til at kaste sig ud i større eller mindre gør-det-selv projekter i forhold til at fremstille eget endegrej.

Jeg er, her 5 år efter, meget overrasket over så godt siden er blevet modtaget, og jeg har gennem tiden besvaret mange mails med spørgsmål om det ene og det andet. Jeg har også lært en masse, og specielt har jeg lært, at det koster rigtig meget tid at drive og vedligeholde en hjemmeside som denne, for ingen gider i det lange løb at besøge en side, der ligger øde hen uden aktivitet.
Det har også været i min interesse, at holde siden fri for reklamer, og sådan vil det også være fremover.

Denne 5 års fødselsdag skal naturligvis markeres, og derfor sætter jeg sammen med Ole Gregersen 3 x 6 stk. OLR woblere på højkant, 2 af hver af de 3 eksisterende modeller,  malet af Ole i en helt speciel "Gun Metal" farve, og med et ekstra flourødt hugpunkt. Der er kun lavet 26 eksemplarer i denne Special Edition, og man kan deltage i kampen om at erhverve sig 6 af disse woblere på følgende måde:

- fang en havørred fra kysten i en af de 3 forårsmåneder, marts, april eller maj 2013.
- tag et godt billede af fangsten, skriv en beretning, og indsend din beretning her til 
- den bedste fangstberetning med billede hver måned belønnes med 6 af disse woblere

Udvælgelsen af vinderberetningerne foretages af Ole Gregersen og jeg, og der vil blive lagt vægt på gode billeder sammen med gode beretninger, ligesom begge dele bør afspejle fiskerens passion for fiskeriet. Man må naturligvis gerne tænke "ud af boksen" og tage alternative billeder, i stedet for det sædvanlige stang/hjul og fisk billede.
Månedsvinderne vil blive offentliggjort her på bloggen henholdsvis den 1. april, den 1. maj og den 1. juni, og samtlige indsendte fangstberetninger vil naturligvis blive offentliggjort efterhånden som de indsendes.

Tak for opbakningen og de rosende ord gennem de sidste 5 år.

Vi ses derude!

Knæk og bræk




5 kommentarer:

  1. Tillykke Ole.

    Det er en rigtig god side du har. Det er altid med en god fornemmelse når man åbner din side. Gode historie om fangster, din fornemme fremstilling af grej og flotte billeder. Jeg håber at de 5 år bliver til rigtig mange år flere. Endnu engang tillykke

    SvarSlet
  2. Hej Ole

    Tillykke med "fødselsdagen" - jeg tor godt os brugere ved hvad det kræver at vedligeholde sådan et site - Hvis det kan "trøste" dig, så har det altid været en god side og er det stadig. Jeg vil stadig gerne bidrage, når jeg synes jeg har noget på "hjertet".

    Mvh Jesper

    SvarSlet
  3. Tillykke med de 5 år...Kanon hjemmeside!Ses derude..,

    SvarSlet
  4. Hej Ole,,, - også et kæmpe tillykke med siden fra undertegnede. Det er altid fedt at gå ind på din side og se, om der er kommet noget nyt, og hvis ikke der er, så kommer der pludselig en mail om, at der er nye spændende beretninger og flotte fotos.
    Jeg har aldrig for travlt til at læse din side - undtaget, når kysten kalder.

    Mange hilsner fra Erik

    SvarSlet
  5. Hej Ole

    Tillykke med de 5 år til Stevnsfisker.dk ;O)

    Super med en side som denne. Desuden tak for det store arbejde du lægger i siden, til glæde for alle os andre.

    Vi ses snart ved vandet.


    /Jan Svendsen

    SvarSlet