fredag den 1. marts 2013

Lidt fra Værkstedet




Hej med jer

Man kan vidst roligt sige at det ikke har været det bedste fiskevejr den seneste måneds tid. Da jeg har lidt meget af "fiskefeber", ja så måtte jeg i værkstedet, og lave nogle nye woblere. Som altid, så går der lidt tid med at lave protypen, få den afprøvet osv - Men det er endnu engang lykkedes at få lavet en spændende tobis imitation - noget så kedeligt har den fået navnet JL2. Wobleren er lidt længere end JL1 (nu 13 cm),  også lidt smallere, endelig har jeg drejet dem i hårdt træ (merbau) - jeg har lavet dem i to farver - Sort/metal & cream og en oliven/cream, de vejer ca 26 g. De har et rigtig godt bevægelsesmønster og "går" ca 20 cm under overfladen. Glæder mig meget til at fiske med dem, ikke mindst til sommerens nattefiskeri, hvor wobleren minder utroligt meget om en tobis - måske skal de allerede afprøves de kommende dage, hvor det nu endelig tegner til forår og hug lystne havørreder.

 


Knæk & Bræk

Mvh Jesper


2 kommentarer:

  1. Hej Jesper

    Det er rigtig flot og gennemført arbejde - dejligt at se når der er lagt sjæl og omhu i det. De skal nok kaste fisk af sig, ingen tvivl om det.

    SvarSlet
  2. Hej Jesper,

    Jeg genkender dine woblere fra parkeringspladsen lørdag morgen. Det er rigtig flot arbejde - og godt at se det gav bonus. Vi fik intet og min makker kæmpede med fluen så vi rykkede videre. Det kan være vi ses igen og ellers K&B med de nye skarpe woblere.

    Mvh
    Anders

    SvarSlet