søndag den 30. januar 2011

Efterlysning

Farverne, eller mangel på samme, på vores agn er jævnligt blevet livligt debatteret og bliver det til stadighed. Det er nærmest et religionsspørgsmål, og det er et emne jeg finder yderst interessant. Farvedebatten er om muligt blevet endnu mere aktuel de seneste måneder, idet der nu er fokus på forsølvede blink og blink med UV-reflekterende maling, også kaldet glow-farver.

Vi kan debattere farvers betydning til hudløshed, og alle har en eller anden succeshistorie med en bestemt farve, som de tror på og fisker meget med. Men jeg savner nogle fakta - eller i det mindste noget der kan minde om fakta. Det vil med andre ord sige: konkrete eksempler på, at en bestemt farve eller overfladebehandling har gjort en forskel.

Derfor efterlyser jeg beretninger fra fiskere, der vil fortælle om deres erfaringer med bestemte farver, og især hvorfor man mener, at det var lige netop var farven der gjorde forskellen den dag. Det er selvsagt ikke en videnskabelig undersøgelse, men et forsøg på at blive lidt klogere på emnet.

Hvis du vil dele dine erfaringer på dette område med andre, så skriv lidt om det enten her på bloggen eller i en mail til mig, så vil jeg publicere dit bidrag.

Jeg har skrevet lidt om de nye overfladebehandlinger på http://www.stevnsfisker.dk/Endegrejet.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar