lørdag den 8. marts 2014

Høj sol og lavt vand


Overskriften dækker fuldt ud vejret på denne smukke forårsdag, men kombinationen af stærkt lys og meget lavt spritklart vand er altså ikke noget, der behager havørreden, som trækker ud på dybere vand under disse forhold.

Derfor blev det - i hvert fald for mit vedkommende - en fisketom, men dog skøn dag, med masser af varme fra solen stråler og 10 grader i skyggen.
Det blev som sædvanlig en tur, hvor flere kilometer klintekyst blev afsøgt, men jeg må indrømme, at entusiasmen og troen på projektet daler en anelse under de forhold, som har hersket i dag. Det stærke lys, den meget lave vandstand, og det meget klare vand - det er bare slet ikke mig, og det bekræftede mig endnu engang i, at de ideelle forhold for mig nok nærmere er det stik modsatte af disse.
Det lykkedes i det mindste at finde et hjørne, hvor der var godt med røre i vandet, uden at det dog ændrede noget på fangstjournalen.

Men - det gælder jo om at fiske når man har tiden til det, og så kan det ikke nytte noget at sidde og stirre sig blind på højvandstabeller og lignende. Det er bare med at komme afsted, for måske.........

Selv om vandet stadig er meget koldt, så er livet på det lave vand så småt ved at vågne op til dåd, og jeg så adskillige tanglopper og mysis på det helt lave og solopvarmede vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar