søndag den 22. december 2013

Glædelig Jul og Godt Nytår


2013 er så småt ved at rinde ud, og om 2 dage sænker julefreden sig over det ganske land.

Som traditionen foreskriver det, så er det tid at se lidt tilbage på året der gik, og det har for mit vedkommende været et travlt år. Det er stadig ikke lykkedes mig, at komme afsted til kysten lige så ofte som jeg kunne ønske mig, men jeg arbejder på det.

Der er desværre andre gøremål, der optager min sparsomme fritid, og da jeg også skal pleje mine øvrige interesser med grejfremstilling, vedligeholdelse af hjemmeside, og nu også fotografering, så må man prioritere.

Hvad fangster angår har jeg ikke grund til at klage, for udbyttet har bestemt stået mål med indsatsen, og så bliver det vist ikke bedre.
Jeg har skrevet det før, og jeg gør det gerne igen - der er masser af fisk at fange, men udfordringen består jo i at finde dem, og en havørred på tasken har altid været, og vil altid være en flidspræmie, efter min opfattelse.
At det i tidligere år har krævet lidt mindre flid end tilfældet er i dag, det skal man blot glæde sig over, hvis man som jeg har oplevet det.

Jeg tror det er vigtigt, at man finder roen og tilfredsstillelsen ved at være ude i naturen, suge til sig af de mange indtryk man får,  når man bevæger sig langs kysten, og for hver eneste tur forsøge at memorere under hvilke forhold man fangede fisk, og på den måde blive klogere på de pladser man fisker på.

Den sidste uge af 2013 bliver mild og grå, og det er godt for dem, som kan se deres snit til, at snige sig væk fra julebordet og en tur på kysten. Jeg håber selv, at jeg kan nå et par ture inden 2014 er en realitet.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak!

Tak for de mange positive tilkendegivelser jeg har fået på mail i løbet af året, det varmer mig meget.

Tak til fiskevenner og bekendte, som jeg har tilbragt mange gode stunder med i året der gik - jeg ser frem til en ny omgang i 2014.

Og sidst - men ikke mindst - tak til alle, der kigger forbi Stevnsfisker.dk, og især til dem, som har givet sig tid til at skrive og indsende fangstrapporter gennem året. Jeres bidrag er i høj grad medvirkende til, at denne blog i dag vil runde 140.000 sidevisninger på 2 år, så bliv endelig ved med det.

Jeg vil til gengæld love, at jeg også i 2014 vil arbejde på, at I vil finde det umagen værd at klikke jer forbi en reklamefri Stevnsfisker.dk.

I ønskes alle en rigtig Glædelig Jul og et Godt Nytår med masser af gode oplevelser ved vandet.

På gensyn i 2014!

Ole Rådhede

4 kommentarer:

  1. Jeg vil også lige sige rigtig Glædelig jul og godt Nytår til Ole Rådhede,og til alle som benytter Stevnsfisker.dk og Knæk og Bræk i det nye år

    SvarSlet
  2. Alle på Stevnsfisker.dk ønskes en Glædelig Jul og et godt Nytår :O)

    Tak for året der gik med hiv og sving på Kysterne - må der komme mange flere af dem til os alle.

    Og til dig, Ole. Tak for en formidabel hjemmeside, som vi alle kan bruge og glædes over.

    Vi ses derude.

    Med venlig hilsen Jan Svendsen

    SvarSlet
  3. Glædelig Jul samt rigtig godt Nytår til alle Stevnsfisker.dk læsere!

    Knæk og Bræk!

    SvarSlet
  4. Glædelig Jul og godt nytår til alle. Det har været en fornøjelse at følge med i bloggen, og vil fortsat være det.

    Da jeg er blevet hooked på fiskeri igen, håber jeg at 2014 vil være en aktiv sæson på kysten såvel som stevnsfisker.dk :-)

    Knæk og Bræk folkens, vi ses forhåbentligt derude!

    SvarSlet