fredag den 17. februar 2012

Isen bryder op


Som en service for Stevnsfiskers brugere har jeg for få minutter siden været en tur rundt i området i mit automobil, med henblik på at tage bestik af issituationen op til den forestående weekend.

Som det ser ud lige nu, så er der åbent vand Sønakken og sydover til i hvert fald Rødvig, mens der er en 50-100 m bred bræmme af is fra Køge til Sønakken, hvilket betyder, at det nok ikke bliver i denne weekend der kan fiskes på det stræk.

Til gengæld er denne isbræmme så småt ved at bryde op, og består nu for det meste af mindre isflager og grødis, så med de temperaturer der stilles i udsigt af DMI for den kommende, så ser det ud til at vi slap med skrækken og kan se frem til en forhåbentlig normal forårssæson.

I Bøgeskoven bemærkede jeg områder med drivende is ca. 150 - 200 m fra land, og jeg modtager ikke klager, såfremt nogen i weekenden må konstatere, at der ikke kan fiskes på den plads man nu havde udset sig - på grund af drivende is. Det står desværre ikke i min magt at flytte rundt på isen.

Og som en helt speciel og udstrakt service til å-fiskerne, så kan jeg oplyse, at den nedre del af Tryggevælde Å er udstyret med et fast lag is, så det stræk er ikke fiskbart. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at det skulle se anderledes ud længere oppe i systemet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar