tirsdag den 23. juni 2015

Sydsvensk sommerfisk


Der er godt gang i fiskene på nogle af de sydsvenske kystpladser i øjeblikket.

Javier fra Trelleborg har sendt mig en fangstrapport fra forleden aften:


Hej Ole,

Tænkte dele med mig av den fine fisk jeg igår fick på den skånske sydkysten. Mange er fiskerne jeg fået med din OLR wobbler men ikke en så flotte som den igår. Startade fisket vid 19 tiden vid ett rev som tidligere under ugen hade givet mig några fisker og rigtig nok så fik jeg en flott blank fisk på ca 60 cm efter cirka ett kvarter som fick gå tilbage. Efter den fisken skede det så ikke mer og kørte derfor til några rev ikke så langt fra hvor jeg startede. Vandet hade en mega fin farve og det var også god bevægelse, det lugtede fisk helt enkelt. Det tog heller ikke så lang tid så fick stangen arbejde då 1, sen 2 og 3 fisker taget slim wobblern. Klokken børjade nu at nærme sig 22.00 og jeg tænkte pakke sammen då jeg skulle op til arbejdet, men ville først ta några sidste kast tæt på några store stener. Hugget kom tungt og med en gang følte jeg at fisken var af den større kaliberen. Den slog vilt i vandet til at starte med, gjorde derefter 3 lange udløb sammen med lidt luft akrobatik men må til sidst ge sig. Fisken vejde 4.84 kg og var 70 cm lang. En megaflott sommerfisk.
Så som du ser så kan også store svenske havørred godt li Dina kreationer ;) .

Knæk og bræck fra den skånske sydkysten

Javier



---

Tak for rapporten, Javier, og tillykke med den flotte sommerfisk!


1 kommentar:

  1. Jeg skal da love for at de gir den gas, derover i det Svenske :O)

    Stort tillykke med den smukke Sommerfisk.

    /Jan svendsen

    SvarSlet