lørdag den 10. august 2013

Stevns sommerplads

 
 
 
Det har stået lidt sløjt til med fangstrapporterne siden sommeren og sommerferien for alvor satte ind, og temperaturen og det skarpe sollys i dagtimerne har jo den effekt, at hvis man vil fiske, så skal det være i de mørke timer,  eller i hvert fald om aftenen når temperaturen falder lidt.
 
Der er dog stadig ihærdige kystfiskere, der bare må afsted når lejligheden byder sig, og en af dem er Johnny Hermann, som har sendt denne beretning:
 

Hej Ole.

Efter 15 stk. 0-ture blev det min tur til at fange fisk.
Jeg ankom til spottet ved 19 tiden, på spottet stod en fyr som jeg har fiskede med før Kenneth Lindgren Andersen og som lige havde landet en flot fisk på 2,2 kg. 

Vandet var meget grumset men efter 45 minutter fiskeri i solen fik jeg en flot 1,8 kg og 54cm på land og der var også konstant bid af hornfisk, som alle blev udsat med det samme.
Kenneth smed sin fisk på grillen, og vi fiskede videre mens hans fisk blev grillet.

Jeg fik endnu engang et voldsomt hug, helt ude i kastet, jeg nåede kun at få kontakt til mit blink da fisken tog et voldsomt udløb, efter en god fight, kunne jeg lande en fisk på 2.4 kg og 59 cm. Kenneth fik også en fisk mere på ca. 1 kg, men den satte han ud selv om, den var langt over målet.

Vi spiste hans fisk og lykken var stor. Kl. 23 døde fiskeriet ud og selvom Kenneth blev og fiskede hele natten og morgen, blev det ikke til mere.

Kenneth brugte "Snurrebassen" str. 6 sølv, og jeg brugte "Sømmet" 28g tobis.

Super dag på Stevns.

Johnny Herrmann
 
 
 
 
Tak for beretningen, Johnny.
 
Ja, på Stevns er der i hvert fald garanti for 0-ture, eller ture uden fangst, som jeg foretrækker at kalde dem, men det er en del af spillet, og når man finder fiskene, så bliver de fangstløse ture så rigeligt opvejet.


1 kommentar:

  1. Flot fisk Tillykke med den Johnny =)
    skønt at se der bliver taget fisk på den tid af døgnet måske skulle jeg selv tage en aften/nat tur snart =)

    Mvh Christoffer

    SvarSlet