søndag den 24. oktober 2010

En underlig fisk


Under fiskeri i Køge Bugt kom jeg forbi et sted, hvor der var mere end almindelig sammenstimlen af mennesker inde på stranden. Ved nærmere eftersyn viste det sig, at opløbet skyldtes en død klumpfisk på anslået 5-6 kilo. Fisken var tidligere på dagen blevet "kroget" af en lystfisker under spinnefiskeri, idet fisken flød død rundt i vandsøjlen, og derefter er blev kroget af fiskerens blink. Det var efter sigende en død fight. Så har man set det med, klumpfisk i Køge Bugt. Havørred så jeg til gengæld ingen af.

På Sjællandske Nyheder kan læses mere om den spektakulære "fangst", som rent faktisk opgives til at veje 10 kilo! Ak ja, bedømme vægt på en klumpfisk skal jeg nok øve mig lidt på.

1 kommentar:

  1. Hej Ole!

    Dét kan men da kalde noget af en sjælden og sjov oplevelse I har haft der. Ikke desto mindre, så sker det tilsyneladende oftere og oftere, at disse vildfarne fiske-arter havner i vore farvande... lidt tankevækkende vil jeg mene.

    /Svendsen

    SvarSlet