lørdag den 4. maj 2013

Stemningsrapport fra Stevns


Nicolaj Kaas har sendt en lille rapport fra et par ture på Stevns her de senere dage:

Efter en kortvarig pause fra kysten, kløede det lidt i fingrene for at komme ud med stangen på smukke Stevns.
Jeg startede mit fiskeri tirsdag morgen d. 30. april på klintekysten, da der var godt rusk i vinden. Da jeg startede fiskeriet ganske tidligt stod jeg helt alene på en 1 km strækning fiskevand og det er jo der chancerne er størst.
Dog gik der under 1 time før de første fiskere kom på pladsen.
Hen på formiddagen stod vi 15 fiskere på pladsen, og jeg havde intet set eller mærket.
Derfor besluttede jeg mig for, at det var tid til at skifte plads.

På den næste plads blev jeg helt overrasket over at der ingen biler var på parkeringspladsen.
Hurtigt kom jeg i tøjet igen, og kom ud på revet.
Vinden var rigtig kraftig og der var meget strøm i vandet.
I 3. kast er der noget der slår til blinket og fanger min opmærksomhed.
I 4. kast blev min rød/sorte Bornholmerpil taget af en pæn grønlænder på 47cm og 1,2kg.
Herligt med en havørred på min nye stang.
Jeg fiskede ca. 1 time efterfølgende, og så tog hjem.

Dagen efter lokker det næsten vindstille vejr igen en tur til Stevns.
Ud på revet endnu en gang og får en fisk omkring målet i syvende kast som genudsættes.
Derefter begynder der irriterende nok at komme hornfisk ind på pladen.
Flere gange har jeg en stime på 20 hornfisk med ind efter gennemløberen.
Fanger en enkelt af dem og beslutter mig for at tage hjem.
To gode formiddage på Stevns.

Med venlig hilsen

Nicolaj Kaas

* * *

Tak for rapporten, Nicolaj, ja det er ved at være slut med disse ture i dagslys. 

Nu er det tidlig morgen, aften og nat, hvis man vil have chancen for noget sølvtøj uden først at skulle slås med næbdyrene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar