tirsdag den 28. oktober 2014

Blanke fra Møn


Jesper Mortensen har sendt mig en fangstrapport fra Møn:

Hej Ole

Vi var tre mand fra Vestsjælland der havde valgt at bruge søndag eftermiddag på Møn.
Fiskeriet startede kl 14.00 i alt for stille vand. Da vi havde affisket de 500 m kyst der plejer at give fisk måtte vi indse, at det nok blev en dag med langt mellem fiskene. Vi blev enige om at bevæge os langs kysten i håbet om at komme nærmere vand med lidt gang i. 
På vores vej mødte vi flere opgivende fiskere, som siden morgenstunden intet havde mærket. Da vi var kommet et par kilometer op ad kysten, fik min kammerat en fisk lige over målet ved 16 tiden, og ingen af os andre havde set eller mærket noget.
Vi fiskede videre uden held, og blev så enige om at gå all in i det område hvor han havde fået den fisk.

Tusmørket havde så småt gjort sin entre, og efter 15 min fiskeri, bukkede min stang sammen og det viste sig at være en fin blank fisk på 60 cm og 2,5 kg, der efter en tung men stille fight kom på land. Den huggede hårdt på min Kutling wobler.
Inden for de næste 30 min fik den ene af min kammerater først en farvet han fisk på 54 cm og 10 min senere en blank fisk på 64 cm og 2,9 kg. Samtidig fik min anden kammerat 4 mere fisk i størrelsen 40-45 cm, hvor flere af dem var fisk i rigtig god stand. Så alt i alt endte turen langt over forventning.


60 cm fordelt på 2,5 kg

Mvh 
J.N.Mortensen

- - -

Tak for rapporten, Jesper, og tillykke med fangsten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar