søndag den 6. april 2014

Et par lune timer under klinten


Som afslutning på en travl weekend med mange forskellige gøremål, måtte jeg lige tilbringe et par afstressende timer på klintekysten. 
Vejret har været fantastisk lunt, og lige som jeg gerne vil have det, med en jævn vind fra syd, let uklart vand, og let diset med kun få dovne solstrejf - det jeg kalder "blødt fiskevejr".

Jeg havde egentlig forventet flere fiskere på kysten, men det var ikke tilfældet, så det var relativt nemt at finde en plet, hvor jeg kunne fiske uforstyrret.

Humøret stiger adskillige grader når man ser stimer af tobis i det kystnære vand, og når man samtidig mærker, at vandtemperaturen har fået et par hak opad.
Jeg havde da heller ikke taget mere end 10 kast, før min OLR Tobis Slim blev taget af en stridslysten blankfisk, som huggede i umiddelbar forlængelse af et kort spinstop ca. 50 m ude i kastet.

Det var så også det eneste jeg mærkede for resten af den korte tid jeg var afsted, men pyt med det, for dagen var reddet med denne fine fisk på 46 cm og så skinnende blank som nyslået sølv - selv fangstnettet blev oversået med løse skæl - skønt!

Vi ses derude!

1 kommentar:

  1. Hold da op den skinner,skulle tro du havde pusset sølvtøjet,rigtig flot havørred tillykke med sølvfisken

    SvarSlet