lørdag den 29. marts 2014

OLR wobler gav forårsfisk


Lasse Andersen har sendt mig denne lille fangstrapport:

Efter et par ture uden fisk med det tunge grej - 28-32g gennemløbere blev jeg enig med mig selv om i dag at prøve en af de mindre woblere - kutling 18g, som jeg var så heldig at vinde i din jubilæumskonkurrence i maj sidste år.

Jeg har en tendens til at fiske for tungt og hurtigt i det tidlige forår og nu var tiden til at nye veje. Det skulle der nu rådes bod på. Forholdene var ikke optimale. Kun lidt vind og spritklart vand, stadig under 6 grader. Wobleren kaster super, har en meget fristende gang i vandet og kan fiskes langsomt. Det kunne denne lille, men fine havørred på 43 cm ikke stå for. En mere blev nænsomt genudsat.

Størrelse kom der ikke på i dag, men fisk kan wobleren fange, så nu har den fået en fast plads i min æske.

Hvem ved hvad næste tur bringer. Det er det, der er så skønt ved at tage til kysten.

- - -

Tak for rapporten, Lasse.

Ja, Ole Gregersen fik ramt en rigtig indbydende farve på disse jubilæumswoblere, og den eksakte farvekombination findes kun i de ca. 30 eksemplarer han malede dengang, men måske kan han lokkes til at lave noget der ligner til det næste parti woblere, hvem ved.

Som en lille appetitvækker kan jeg oplyse, at der i aprilnummeret af Fisk og Fri bringes et længere portræt af manden bag de flotte farver.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar