fredag den 15. april 2011

Pürsch fiskeri i badekarret


Dagens fiskeri startede lidt mismodigt, for krystalklart vand uden nogen form for bevægelse er ikke just befordrende for troen på projektet.
Vi tog os derfor tid til at sidde lidt og nyde det gode vejr og spejde lidt ud over vandet. Pludselig fik vi øje på en fisk, der med en diskret hvirvel afslørede sin tilstedeværelse i badekarret 5 meter fra land. Kort efter viste endnu en fisk sig i overfladen længere ude, men stadig inden for 1. revle.

Jeg sneg mig ned til vandkanten og sendte min hjemmelavede OLR Tobis wobler ud i retning af fisken, og der skulle kun få omdrejninger på hjulet til, før der rejste sig en v-formet bølge bag wobleren, herefter spinstop, men intet skete. Jeg genoptog indspinningen, og igen viste v-bølgen sig bag wobleren, endnu et spinstop, men hugget udeblev.

Nyt kast, og efter få meters indspinning faldt hugget hård og kontant. En mindre blankfisk måtte ind til en afkrogning og genudsætning.

Der var i en periode på ca. 1 time kontinuerligt fisk i badekarret, og efter kort tid blev wobleren taget med en vildskab og en beslutsomhed der virkelig kunne mærkes. Efter en kort fight gled en fin overspringer på 2 kilo og 54 cm over netrammen.

Svendsen førte kameraet - se videoklip her: http://www.youtube.com/watch?v=ymtGIPx0zTM

Jeg skal beklage den dogmeagtige optagekvalitet, som jeg i løbet af året vil forsøge at forbedre ved at indkøbe et kamera, der kan optage video i HD-kvalitet. Jeg skal blot afsøge markedet og finde ud af, hvilket kamera det skal være. Indtil da må I have tålmodighed med den manglende kvalitet.

Husk at affiske badekarret inden vadning til dybere vand

2 kommentarer:

  1. Hej Ole

    Endnu en fin - dog en lidt atypisk dag - i forhold til det vante på disse kanter, men forandring fryder som bekendt ;O)

    Det ser da umiddelbart ud til, at kameraføringen ikke var helt skidt... især taget i betragtning af, at undertegnede ingen erfaring har med dette overhovedet.

    Imorgen skal de kære havbasser ha høvl igen.


    Mvh Svendsen

    SvarSlet
  2. Hej der.

    Jeg synes at foråret for mit vedkommende har været præget af, at fiskene har været i badekarrene....når de endelig har været der. Det er til gengæld noget af det sjoveste og mest spændende fiskeri, der har givet god anledning til at finde 7-fods stangen og de helt små blink frem. Der er ikke meget der ser bedre ud end en stor kølvandsbølge efter wobleren.

    Lars

    SvarSlet