tirsdag den 19. januar 2016

Kopiering - nu i Sverige


Hvor kan man dog blive træt af mennesker fra tid til anden - en grejbutik, eller hvad man nu skal kalde det, i Malmø er begyndt at sælge 1:1 kopier af OLR Tobis - en rigtig skodagtig kopi, som er egnet til at udvande og devaluere det originale produkt. Blot for at tjene penge. Butikken hedder Fiskedags, og jeg ved hvem der sælger og hvem der producerer. Det mest paradoksale er, at ham der laver disse kopier har konsulteret mig omkring støbning og fået hjælp af mig - det var FØR jeg anede noget om, at det var mit produkt han havde til hensigt at kopiere.
Folk er åbenbart ligeglade med om de skal stjæle med arme og ben - det er sgu trist.

6 kommentarer:

  1. Hej Ole!

    Ja, folk er tilsyneladende fuldstændig ligeglade. De jokker sgu bare rundt i spinaten, uagtet hvem, hvad og hvorfor. Ufatteligt hvad selvindbildsk berømmelse og usselt mammon kan gøre ved visse mennesker :O(

    /Jan

    SvarSlet
  2. Fandeme træls. Ved godt det er i Sverige, men er der slet intet at gøre?

    SvarSlet
  3. Jo, hvis man med støtte fra kunderne går ud og trykker de rigtige steder, og det skete i dette tilfælde.

    SvarSlet
  4. Håber de har lært lektien, selvom man kan tvivle.

    Hvordan var det med den rigtige? Var den indstillet eller kommer der en 2016 model?

    Efter at jeg bl.a. fik nakket min rimelig store beholdning af OLR'er efter et biluheld kunne jeg godt savne en håndfuld igen :) Men så kan man selvfølgelig lære på den hårde måde ikke at tage hele arsenalet med på tur.....Så et eller andet sted i landet er der en snultende rotte med bl.a. OLR woblere, en røvfuld OGP'er og en W8 stang... Lesson fucking learned! :)

    SvarSlet
  5. Jeg er blevet overtalt til at lave lidt, så uge 7 hos Hvidovre Sport, hos DS Angelsport i Flensborg, og hos Sportfiskegiganten i Malmø.
    Surt med tyveriet - det er sgu træls

    SvarSlet