lørdag den 17. august 2013

Sommerhavørred ved Stevns


Per Rye har været så venlig at sende mig en fangstrapport fra en lille aftentur forleden dag:

Hejsa Ole!

Havde gået og tænkt, at det var længe siden jeg havde været en tur ved en udvalgt plads, som jeg ellers tidligere har haft stor glæde af i sensommeren og vinter. Nå!... men med en børnefødselsdag i baghovedet kunne jeg godt se, at det ikke blev en fuld nattur, og var derfor på pladsen kl. 20.15.

Kl. 21.45 blev der voldsom aktivitet for enden af klingen, og jeg var noget sikker på, at det var tale om en større fisk der havde taget min OLR Tobis! Den var ikke sådan lige at bide skeer med, og en fin fight fulgte, hvor fisken sprang fri af vandet 3 gange. Lykkeligvis  endte det med at jeg kunne lande en flot sommerfisk på 1,8 kg. Det var måske ikke så meget størrelsen der imponerede mig, men mere fiskens energiudladning. Jeg fiskede yderligere en times tid, men mærkede ikke noget yderligere af betydning. En vidunderlig aften

Med venlig hilsen

-----

Tak for beretningen, Per.

Det er positivt, at der trods det sommervarme vand stadig er fisk under land - det tegner lovende for den kommende efterårs sæson.

1 kommentar:

  1. Det er en god fisk på en lille aftens tur,rigtigt godt og tillykke med havørreden.

    SvarSlet