tirsdag den 13. august 2013

Fin sensommer fisk


Jeg har netop modtaget en fangstberetning fra Gorm H. Andersen, der sammen med nogle fiskekammerater har været en tur på Stevns:

Vi ankom til spottet  kl. 21, Nicklas Faghild, Jannik Gammeltoft Eriksen og jeg, mødtes med Morten Andreasen og vi gik mod kysten. Efter 15 min. fiskeri fik Morten en flot bamse på de 2 kilo og kort efter fik han en fin havbamse til,  dog mindre end den første og den fik friheden igen.

Vi fik en del hug men fiskeriet døde helt hen så vi grillede og hyggede lidt ved bålet, mens  havørrederne gemte sig lidt endnu. Morten valgte at drage hjem af ved 24-tiden så vi forsatte lidt endnu men uden held. Vi lagde os op ved bålet ved 01 tiden og fik en lille fiskesludder og en morfar.

Vi vågnede til morgen fiskeriet kl 03 og efter mit 4. kast tog en flot havbamse på 1,9 kg og 55 cm helt ude i kastet på min gave (OLR) fra min ven Søren Danboe Poulsen.  Den tog et langt solidt udløb efterfulgt af vild rusken i overfladen og en god fight,  hvorefter jeg så kunne lande den i nettet som min ven Jannik stod klar med. Super fed start på morgen fiskeriet.
Senere fik Jannik en på som han desværre mistede, og ellers blev det bare til lidt små hug. Super skøn tur i fedt selskab og i flotte omgivelser. Altid et fiskeeventyr rigere når man har været afsted, og Stevns leverer altid varen om det så er i form af sølvtøj eller i form af flot natur.

Knæk og Bræk der ude

Mvh
Gorm andersen( den glade fisker)


Tak for beretningen, Gorm, og tillykke med fangsten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar