lørdag den 12. maj 2012

Trøstepræmie


Jeg har fået en fangstrapport fra Morten Nielsen i Glostrup, og Morten en én af de efterhånden mange fiskere, der har fået øje på potentialet i fiskeriet langs kysterne på Stevns. Trods mange beretninger om udeblevne fangster, så har Morten formået at finde fiskene på forskellige pladser i løbet af foråret.

Jeg vil lade Morten selv berette:

Hej Ole-
Vil bare lige sende en lille hilsen og tak for dit arbejde med dine woblere.
Jeg tror vi er flere som sætter pris på, at få mulighed for at fiske med dine
hjemmelavede kystwoblere. Jeg har indtil nu fået 6 fisk på land bare i foråret på
dette langtkastende og livligt gående stykke endegrej.
Jeg mistede dog mit livs fisk den 4. maj på Stevns. Jeg mærkede en kontakt og begyndte at spinne hurtigt ind.
Efter 6-8 omgange lavede jeg spinstop, og lod wobleren synke. Da jeg begyndte
indspinning igen, hårdt hug, og jeg har aldrig mærket en sådan kraft fra en fisk før.
Jeg er med det samme klar over at dette er FISKEN. Jeg hæver stangen, og vægten
er enorm. i det samme springer den ud af vandet, og jeg ser en fisk, som man ellers
kun drømmer om. Jeg kæmper for at holde stram line, man da jeg har kontakt igen,,er det kun med mit '
endegrej.
Hovedrystende og forbavset er turen faktisk slut for mit vedkommende derefter.


Mandag den 7 maj tager jeg til pladsen igen, og efter kort tids fiskeri med
gennemløbswobleren lander jeg den vedhæftede fisk. 64 cm og lige over 3 kilo.
En god fisk, men ikke desto mindre en trøstepræmie i forhold den den jeg mistede.
Men hvor jeg dog elsker at fiske på Stevns. Jeg bor selv i Glostrup, og vil hellere
køre den halve time længere for at komme til en kyststrækning som kræver lidt arbejde
at nå til. Derfor føles belønningen også så meget bedre, når man kommer hjem med
fisk som denne.

Knæk og bræk

Jeg er naturligvis både glad og stolt over, at nogen finder mine OLR Tobis brugbare, og fanger fisk på dem, da det jo var hele formålet med at lave dem.
Jeg ville ønske, at jeg havde mere tid til at lave nogle flere, men det er som tidligere nævnt ikke noget man bare lige gør, når hver enkelt wobler er håndlavet fra start til slut. Jeg vil dog arbejde på også at kunne levere et parti woblere i 2013.

Morten - der findes et ordsprog "Evigt ejes det tabte" - og det vil du sande, for den fisk glemmer du aldrig nogensinde.

Tillykke med trøstepræmien

Ingen kommentarer:

Send en kommentar