onsdag den 2. november 2011

Ny gennemløber fra Henry



For et par uger siden forlød der rygter om, at Sømmet og Fladbukkens "fader", Henry Hansen, barslede med en ny gennemløber. Jeg havde personligt ikke hørt dette rygte, som imidlertid viste sig at være mere end blot et rygte.
Jeg har i dag fået fat i 3 eksemplarer af Henrys "nye" blink, som han har valgt at kalde "Skruen". Når jeg sætter "nye" i anførselstegn er det fordi selve formen på blinket er en direkte kopi af den velkendte "Fladbuk", der ved nærmere øjesyn er blevet optimeret på kasteegenskaberne. Som det ses på det nederste af de 2 billeder, så er det nye blink forsynet med en markant "klump" bagtil i forhold til den gamle "Fladbuk", og det giver nogle markant bedre kasteegenskaber.

Jeg har ikke selv haft muligheden for at prøve "Skruen", men da der ikke er ændret væsentligt på formen, så vil jeg umiddelbart formode, at det velkendte bevægelsesmønster er bevaret, men at denne modificerede model kaster marginalt bedre.

Selve navnet - "Skruen" - henviser således ikke til bevægelsesmønsteret, men ifølge Henry skulle barnet jo have et navn, og da "Sømmet" allerede er brugt, så lå navnet "Skruen" lige til højrebenet.

"Skruen" laves som både gennemløber og fastmonteret, og i vægtene 10 - 15 - 20 - 25 - og 30 gram, og skulle kunne fås i velassorterede grejbutikker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar