fredag den 8. oktober 2010

Ny type polyester til gennemløbswoblere


Jeg blev forleden kontaktet af min leverandør af silicone, idet han ønskede at gøre opmærksom på et af deres produkter, nemlig indstøbningspolyester.
Jeg bruger som bekendt almindelig polyester resin, som primært bruges til reparation af glasfiberbåde. En svaghed ved denne type polyester er, at den er lidt skrøbelig, særligt hvis man taber en wobler på stenene på stranden eller på betongulvet hjemme i værkstedet.

Indstøbningspolyester skulle være mere robust, og den bruges blandt andet til at lave f.eks. brevpressere med indstøbte genstande i form af f.eks. et insekt, et blad eller anden form for dekoration.
Jeg har fået tilsendt en prøve, og vil nu lave et antal woblere i dette materiale. Såfremt det bliver en succes vil jeg skrive mere om det på Stevnsfisker.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar