lørdag den 16. marts 2013

Mens vi venter på foråret


Jeg skal love for, at alt fiskeri gik i stå med vinterens genkomst her for 14 dage siden, i hvert fald her på Sjællands østkyst, hvor iskolde og hårde østlige vinde ubønhørligt har raset on/off i snart et par uger.

Prognoserne fra DMI og andre vejrtjenester lover i skrivende stund hårdt vintervejr med flere snevejr, og måske også den værste marts-snestorm i 12 år fra natten til tirsdag. Samtidig taler prognoserne også om koldt vejr helt hen til starten af maj måned.

Det er lidt forstemmende, og jeg har derfor klippet en lille kort video sammen til en lille "forårs teaser" mens vi utålmodigt venter på forårets komme.
Jeg har desværre ikke været helt så flittig med videokameraet som jeg kunne ønske, men jeg vil forsøge at bruge lidt mere tid på det i den kommende sæson.

God fornøjelse - og lad os så håbe på lidt forår snart.

4 kommentarer:

  1. Tak for dejlige billeder Ole. Desværre dæmper lækkert vand, hvirvler i overfladen og fisk i nettet på ingen måde fiskefeberen, snarere tværtimod. Ja, ikke engang hård kulde og sne kan slå denne insisterende feber ned, så vi må bare håbe, at april bliver en god erstatning for den marts, vi er blevet snydt for.

    SvarSlet
  2. Ja tak for en flot film,Ole.Lige til at få fiskefeber af

    SvarSlet
  3. Rigtig fin film Ole. Den hjalp ikke med at slå fiskefeberen ned, snarere tværtimod.
    Jeg synes det vil være stort, hvis du vil bruge mere tid bag kameraet. Det var fantastisk dejlige optagelser. Jeg håber bare ikke vi de næste år også vil få tid til at se en samling med overskriften "mens vi venter på foråret 20XX".

    SvarSlet
  4. Hej Ole

    Fin lille teaser-film du har fået banket sammen.

    Det bliver godt, når vi igen kan komme afsted på kysten og trække nogle blanke. Men foreløbige ser det sgu noget sort ud - eller retter, hvidt.

    Vi ses

    /Jan

    SvarSlet