tirsdag den 23. december 2014

Glædelig Jul 2014


Her på falderebet, inden julehyggen for alvor bryder løs i de små hjem, vil jeg lige benytte lejligheden til at sende en lille julehilsen til brugerne af denne blog.
Året 2014 har indtil nu været et travlt år, hvor jeg igen ikke nåede alt det jeg gerne ville, først og fremmest at få fisket noget mere, men helbredsmæssige udfordringer i den nærmeste familie, arbejde m.v. har haft førsteprioritet, og sådan bør det naturligvis også være. Fiskeriet er en passion, men stadig kun en hobby.

Fiskeriet på Stevns er i disse dage bedre end det længe har været, hvilket man ikke er i tvivl om når man ser de daglige opdateringer på bl.a. Facebook. 
Det bør vi glæde os over, men samtidig bør vi reflektere over, hvordan vi selv kan bidrage til et bedre fiskeri. Skulle jeg f.eks. nøjes med at hjemtage 2 fisk i stedet for 4 når man rammer den helt store dag ved vandet? Kunne jeg afse tid til, at give en hånd med i den lokale sportsfiskerforening, hvor der ofte mangler frivillige hænder til vandløbs- og fiskepleje?

Relevante spørgsmål, for mange har i de sidste par år klaget over, at der ingen fisk var at fange på Østsjælland/Stevns, men det ser nu ud til at have ændret sig. Dog er én ting sikkert, og det er, at fiskene ikke kommer af sig selv, og hvis vi ikke foretager os noget, så kan vi ikke bevare det gode fiskeri, som vi oplever i disse dage.

Rigtig Glædelig Jul.

Knæk og bræk derude.


1 kommentar:

  1. Hej Ole

    Du og din familie ønskes også en Glædelig Jul herfra :O)

    Andre omkring Stevnsfisker.dk ønskes også en Glædelig Jul.

    Jeg håber at der måske kan blive tid til en tur til vandet her imellem Jul og Nytåret, men nu må vi jo se om tiden bliver til det.

    Vi ses :O)

    Hilsen Jan Svendsen

    SvarSlet